Allt vi gör i näringslivet idag är digital – skickar mail, signeringskontrakt, deltagande i möten, till och med nätverk.

Visitkortet är en sak som digitalt inte kommer att ersättas fullt ut inom någon snar framtid.

Här är (5) skäl till varför det gamla, traditionella visitkortet är viktigt – och varför du borde ha en ficka full av dem hela tiden.

Visitkort_At GraphikenByta kontaktinformation digitalt är opersonligt.
Nätverk handlar om att göra äkta kontakter. Att skicka kontaktinformation via text eller e-post på plats är bekvämt men det är också extremt opersonligt. Att engagera sig i ögonkontakt och aktuell konversation är hur riktiga relationer börjar. Två individer med sina huvuden begravda i sina telefoner kommer inte skapa någon form av betydande minne av mötet. Du kan enkelt överföra informationen från ett visitkort till din mobila enhet efter samtalet. 

De är de mest effektiva direktmarknadsverktygen.
E-postmarknadsföring, sökmotoroptimering och betal-media gör allt bra för att locka till sig ett och framtidsutsikter, men de är fortfarande inte lika effektiva som ett personligt möte förseglat med ett handslag tillsammans med utbyte av visitkort.Du kan stöta på en potentiell ledning eller kontakt när som helst – branschkonferenser, happy hour, flygplatssalonger – och aktivera dig själv med visitkort hela tiden kommer att se till att du aldrig missar en möjlighet att göra en värdefull affärsanslutning. Håll lite i fickorna, plånboken eller bärbara väskan så nästa gång du stöter på en utsikter som du är beredd på.

Ett visitkort är det första intrycket av ditt varumärke.
När du träffar någon som potentiellt kan vara en bra utsikter eller anslutning, vill du inte att han eller hon ska gå med ett bra första intryck? Ett minnesvärd visitkort gör mycket mer än bara vidarebefordra en e-postadress eller ett telefonnummer.När jag ansluter via mitt visitkort, vill jag inte att mitt varumärke är associerat med ordet billigt. En butik som försöker göra ett bra första intryck skulle inte skapa ett skyltfönster med en bit kartong och en Sharpie. Jag har samma mentalitet när det gäller mitt visitkort.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kreativa visitkort blir delade – fortsätter att marknadsföra för dig.

Ett visitkort är ett fysiskt föremål som ett potentiellt perspektiv leder mötet med. Ditt varumärke stannar hos dem.Om du möter en utsiktsplats och utbyter e-postadresser och telefonnummer går du varje gång med en annan kontakt på din mobiltelefon – den slutar där. Om du överlämnar ett kreativt visitkort som ger ett bra intryck att personen sannolikt kommer att visa den för andra människor – sätta dig och ditt varumärke framför ytterligare utsikter.

Visitkort visar att du är förberedd och redo.
Har du någonsin fått någon att skriva sin kontaktinformation på en cocktail servett och överlämna den till dig? Vad sägs om någon som hade en mobiltelefon med ett dött batteri? Det är inte det mest professionella tillvägagångssättet.Om du träffade två personer och en var kryptering för att hitta en penna och något att skriva på och den andra personen helt enkelt tog ut ett visitkort, vem skulle du vilja göra affärer med? Visar att du är förberedd hela tiden är en bra indikator på att du är professionell.

Frukta inte. Samtal kommer fortfarande sluta med, ”Låt mig ge dig mitt visitkort,” åtminstone lite längre.